От "Haba" са изработили играта "Нощ в обора", за да помогнат на малките деца да се научат да следват прости правила и да са последователни докато се забавляват. Закачливото описание на правилата и ролевият елемент ще помогнат на децата да разберат по-лесно указанията.
Играта е кооперативна - в нея всички участници играят като отбор срещу играта, което помага на децата да изградят отборен дух.
Елементите от играта са направени, така че да са удобни за хващане от малки ръце. Размерите на зарчето са 3 / 3 / 3 cm, а размерите на плочките с животни са 5 x 5 cm.
Правила на играта
Подготовка за игра: Вземете двете големи части за сглобяване на "купчина слама" и ги прикрепете по средата, така че да обособят 4 отделни полета. След това поставете картонения кръг отгоре, за да завършите игралното поле и поставете фигурката на петел върху него. Вземете плочките с един вид животни (с еднакъв цвят по ръба) и ги разпределете в четирите части на игралното поле. Трябва да имате 4 групи от по 3 еднакви животни - тези плочки показват животните, които са будни и трябва да се приспят. Поставете петте плочки ден и нощ на разстояние от игралното поле, така че всички да са обърнати със страната, върху която е нарисуван ден нагоре. Поставете зарчето в близост до играта.
Как се играе: Играчите се редуват по часовниковата стрелка, като всеки от тях мята зарчето по веднъж. Първо започва детето, което кукурига най-силно. За да помогне на петела да приспи животните, то взима фигурката на петел и я поставя върху някоя от плочките на животни, които са все още будни. След това мята зарчето. В зависимост от резултата детето ще трябва да направи различно нещо.
Какво показва зарчето:
Край на играта: Децата печелят играта заедно, ако всички животни са приспани преди последната плочка ден и нощ да бъде обърната, така че да показва нощ. Помогнали сте на петела много добре и всички животни са приспани преди да се стъмни. Но ако последната плочка ден и нощ бъде обърната преди всички животни да заспят, то значи петелът е бил прекалено изморен и не е успял да приспи малките на време.
Състезателен вариант на играта: Ако искате да добавите и състезателен елемент към играта може да играете по основните правила, но с няколко малки промени. Играе се само с 4 плочки ден и нощ, а не с 5. Освен това, когато резултата от зарчето изобразява купчина слама, фигурката на петел се връща върху игралното поле, но не се обръща никоя от плочките ден и нощ. За сметка на това когато някой от играчите успее да приспи последното животно от даден вид, той получава една от плочките ден и нощ. Играе се докато всички животни не заспят, а играчът с най-много плочки ден и нощ е победител. При равенство има повече от един победител.
Как се играе: Играчите се редуват по часовниковата стрелка, като всеки от тях мята зарчето по веднъж. Първо започва детето, което кукурига най-силно. За да помогне на петела да приспи животните, то взима фигурката на петел и я поставя върху някоя от плочките на животни, които са все още будни. След това мята зарчето. В зависимост от резултата детето ще трябва да направи различно нещо.
Какво показва зарчето:
- Луна: Ако се падне страна с нарисувана луна, малкото животно заспива спокойно. Детето трябва да обърне плочката, като се опитва да не издава никакви звуци. А ако това е последното животно от дадената страна на игралното поле, детето трябва да прошепне "Лека нощ скъпи ..., спете спокойно", като довърши с дадения вид животни. Например ако това е последната овчица, която трябва да се приспи, детето трябва да прошепне "Лека нощ скъпи овчици, спете спокойно".
- Петел: Ако се падне страната с нарисуван петел, детето трябва да започне да кукурига и след това да запуши устата си с ръка. Всички животни от дадения вид, които са заспали се събуждат - плочките им се обръщат отново, така че да са нарисувани животни с отворени очи.
- Купчина слама: Ако се падне страна с нарисувана купчина слама детето трябва да обърне една от плочките ден и нощ, така че да показва нощ, а фигурката на петел се връща върху игралното поле защото е уморен и трябва да подремне. При този резултат животни не се будят или приспиват.
Край на играта: Децата печелят играта заедно, ако всички животни са приспани преди последната плочка ден и нощ да бъде обърната, така че да показва нощ. Помогнали сте на петела много добре и всички животни са приспани преди да се стъмни. Но ако последната плочка ден и нощ бъде обърната преди всички животни да заспят, то значи петелът е бил прекалено изморен и не е успял да приспи малките на време.
Състезателен вариант на играта: Ако искате да добавите и състезателен елемент към играта може да играете по основните правила, но с няколко малки промени. Играе се само с 4 плочки ден и нощ, а не с 5. Освен това, когато резултата от зарчето изобразява купчина слама, фигурката на петел се връща върху игралното поле, но не се обръща никоя от плочките ден и нощ. За сметка на това когато някой от играчите успее да приспи последното животно от даден вид, той получава една от плочките ден и нощ. Играе се докато всички животни не заспят, а играчът с най-много плочки ден и нощ е победител. При равенство има повече от един победител.