Вече и на българския пазар, с призове за „Игра на годината за познавачи 2013“ и „Игра на годината“, при вас идва настолната приключенска игра „Легендите на Андор“! Изцяло преведена на български език, тя е тук, за да ви потопи в едно вълнуващо приключение с край, който зависи само и единствено от вас!
Предисторията
Малка група роби са изпуснати от своите жестоки надзиратели в непозната земя. По време на бягството им, те се сблъскват със сиви планини и дракон, който едва не ги убива. Техният лидер, човек на име Брандур, се чувства отговорен за хората и решава да се бори до край със змея. Силната му воля и решителност успяват да уплашат дракона, карайки го да се страхува за своя безсмъртен живот. Затова той позволява на Брандур и приятелите му да преминат. Въпреки това, драконът се заклева да отмъсти на Брандур.
Легендите започват около 80 години по-късно, а междувременно Брандур става крал на земя, наречена Андор.
Дълго време всички в страната Андор живеят в мир и спокойствие, но в един момент чудовищата се завръщат... Походите на различни чудовищни създания и тролове към замъка „Рийт“ започват, а това е знак, че древния дракон се е събудил. Когато тъмнината настъпва, единствено светлината може да я победи. Сега само няколко герои могат да спасят новата земя, изправяйки се пред несигурни предизвикателства и то заедно.
За играта
„Легендите на Андор“ е игра, която ще ви въведе в един фантастичен свят, наречен Андор. На пръв поглед това е една приключенска бойна игра с куп герои, чудовища и многобройни елементи. Но всъщност е една кооперативна ролева игра, наситена с история, сюжет и достатъчно стратегия и тактика, за да ангажира вниманието на всеки любител на настолните игри.
Играта наистина разказва история и ви предизвиква да взимате смели и предизвикателни решения, за да стигането до нейния край. Противно на очакваното, „Легендите на Андор“ е създадена просто и разбираемо, което я прави интересна както за фенове на настолните игри, така и за непрофесионалисти, които искат да се впуснат за няколко часа във вълнуващо приключение.
Но не мислете, че играта е лесна. Напротив. Тя ще бъде истинско предизвикателство за всеки запален фен на игрите, който ще трябва да обмисли добре всяко свое действие, ако иска да разплете пъзела на Андор.
Приключението е толкова завладяващо и интересно, че имате усещането за сюжет на книга, който е част от самата игра. Интересното в настолната игра е, че докато играете, вие избирате сами своето приключение и сами създавате предизвикателствата. Възможностите са много. Дори можете да добавяте свои собствени легенди. Но най-важното е участниците в играта да действат съвместно и да изпълняват възложените им мисии, за да стигнат до успеха. А координацията кой, какво и защо, не е никак лесна.
Много добре проектирана и с прекрасен дизайн, „Легендите на Андор“ ще се превърне в едно вълнуващо преживяване за вас, което изисква стратегия, координация и екипна работа. С тази игра, веднъж за винаги, скуката ще остане в миналото.
Как да играем настолната игра „Легендите на Андор“?
С нож, брадва, лък и жезъл в ръка, няколко смели хора трябва да защитят страната си от нахлуващите орди чудовища. Играчите, които могат да направят това са максимум 4. Всеки един от тях трябва да поеме своята роля на един от героите. Веднъж разпределени ролите, всички заедно трябва да работят стратегически и да се надяват на късмет от зара, за да победят злото и стигнат до финала на играта.
Играта „Легендите на Андор“ е разделена на 5 легенди и 1 допълнителна, която може да бъде свалена от официалния сайт на играта. Цялата игра представлява една история и е хубаво да започнете от Легенда 1, за да бъдете въвлечени в историята, но по-напредналите играчи могат да се включат от Легенда 3.
Първите две легенди са въвеждащи. Чак от Легенда 3 започва същинското приключение. Благодарение на различните герои, вие ще можете всеки път да започвате играта по съвсем различен начин и да се забавлявате. Третата легенда е тази, която се играе най-често, но останалите легенди също са голямо предизвикателство. Легендите 4 и 5 поставят най-големите предизвикателства, които са предназначени за професионалисти в настолните игри.
Късметът е един от основните фактори за успешния завършек на играта, тъй като в играта има много двубои. Така, че не всеки път легендата ще тече гладко, понякога съдбата ще бъде срещу един. Но това не трябва да ви отказва, а да ви вдъхнови за нова и нова игра.
В играта, участниците ще имат различни инструменти на разположение, които могат да бъдат намерени в Андор или закупени от оторизирани търговци и вещици. Легендата се прекратява, когато играчът не изпълнява своята задача и до замъка са достигнали определен брой същества или разказвача е достигнал края на времевата линия. Въпреки, че играта се провежда в тъмни времена, героите имат право да работят само 7 часа на ден. Повече работа е възможна само със специално усилие на волята. А на какви задачи трябва да отговарят играчите, ще разберете в хода на петте легенди.
Малко повече за играта
В играта има включена инструкция за игра, която е твърде кратка, тъй като в нея са включени само кратки правила за фигурите, специалните компоненти, движението им и начинът на провеждане на играта. Оттам нататък, приключението сътворявате вие. Не са ви нужни подробни инструкции, за да играете, защото ще бъдете въвлечени в историята и ще научавате правилата в хода на играта. Всеки път, когато започнете отначало, играта ще бъде различна и неочаквана.
Игралното поле на играта е двулицево и изключително красиво. Разликата между двете страни е единствено добавената мина на джуджетата. Картите с легенди посочват върху кое поле ще се играе – в горния свят или в мината.
Игралното поле е разделено на много области. Върху него ще откриете числа в различни полета, които показват къде има нови чудовища или откъде може да се появят. Цифрите са от решаващо значение за чудовищните ходове. В горната част на игралната дъска, ще видите областта на Изгрева. Мястото, откъдето играчите ще започват деня си. Там ще разберете как ще започне той и какви ще са последователните ви действия.
Друга важна област се намира в северозападния ъгъл на дъската, където е най-важното място – замъкът „Рийт“. В най-горната част на дъската е полето, което показва колко далеч е стигнала текущата Легенда, което е много важен показател за хода на играта и успешния ? завършек.
Битката в играта е изключително проста за изпълнение. Всеки герой има своя собствена карта, на която се проследяват парите, имуществото, оборудването, силата, волята и специалните му възможности. От другата страна са чудовищата, които също имат свои карти, с малката разлика, че са вградени в игралната дъска. Както при героите, така и при чудовищата, показателите се променят динамично в хода на играта. Колкото повече се бори героя, толкова повече точки трупа.
Фигурите в играта са изработени от картон върху поставки с различни цветове. Фигурките на героите са върху сини поставки и имат две лица. От едната страна е мъж, а от другата страна жена. По този начин, играта може да се играе и с двата пола за всички герои.
Освен фигурки на герои, има и на чудовища, които са поставени върху червени пластмасови поставки. Останалите важни герои са върху черни поставки. Дали те са добри или зли герои, зависи от развитието на играта. Само в хода на приключението ще разберете дали те ще ви помагат или ще действат против вас.
Картите Легенди показват към коя легенда принадлежи картата. В долния им край се намира полето на разказвача, което показва за коя област се отнася картата. На гърба на картата има информация, която разказва историята, докладва за задачите на героите и чудовищата, които се появяват.
Картите Събитие могат да бъдат положителни или отрицателни за играчите. Ако е отрицателна, картата може да отнеме на играчите част от силните му страни, които се виждат в долния десен ъгъл. За да предотвратите негативното събитие, играчът може да използва специален знак, ако разполага с такъв.
Оборудването на играчите отново е представено чрез картонени фигурки. Всяка една от тях има своето предназначение:
- Сокол – позволява размяната на малки предмети, злато и скъпоценни камъни между двама играчи без те да са заедно или в една и съща област.
- Лък – Позволява атаката на чудовища в съседни области; играчът губи реда си за хвърляне на заровете.
- Щит – Може да се използва два пъти, за да предотврати загубата на точки в борбата или въздействието на отрицателните карти Събитие.
- Тръба за пиене – позволява на играча да играе два пъти върху едно и също поле без да се изразходва допълнително време.
- Телескоп – разкрива текущото поле.
- Каска – по време на борбата, играчът ще удвои получения сбор от зарчето.