Един от играчите ще трябва да влезе в ролята на таен агент и да запамети колкото се може повече от символите върху 12 карти. Всяка от картите е произволно изтеглена от тесте, което съдържа 40 карти с букви, цифри и стилизирани изображения. За целта разполагате със съвсем малко време - около 30 секунди, а докато те изтичат останалите играчи ще се опитват да Ви разсеят. Играйте играта с приятели и проверете кой от Вас ще се справи най-добре с тайната мисия.
Правила на играта
Подготовка за игра: Разделете картите от играта на две купчини - една с карти с код и една с карти за прекъсване. Размесете всяка от двете купчини.
Тестето с карти Фекс се използва само в допълнителния вариант на играта, който е описан в края на правилата. То няма да Ви трябва когато играете по основните правила.
Как се играе: Играта се развива в три кръга. Във всеки кръг всеки от играчите ще влезе в ролята на агент по веднъж. След това се преминава към следващия кръг.
Кръг 1: На играча, който е в ролята на агент се дават 12 карти с код с лицето надолу. Преди той да може да ги погледне се обръща карта за прекъсване, така че всички да могат да я виждат. След това се обръща и пясъчният часовник, който е включен в комплекта. Докато пясъчният часовник изтича, играчът-агент може да разгледа картите с код една по една и се опитва да ги запамети преди да ги остави обратно на купчина. "Агентът" може да погледне картите, които са в купчината с вече прегледани карти повторно, но без да променя редът им. Играчът-агент трябва да прецени внимателно колко карти може да запомни преди времето му да изтече. По-добре е да види по-малко от картите, отколкото да рискува да не запомни нито една от тях.
Докато времето изтича останалите играчи се опитват да разсеят "агента" като изпълняват действието показано на картата за прекъсване. Но те нямат право да докосват играчът-агент.След като пясъчният часовник, изтече времето за запомняне на кода свършва. Останалите играчи също спират да извършват действието за прекъсване.
Преминава се към проверка на кода. Играчът от ляво на агента взима дванайсете карти. Агента се опитва да назове всички букви цифри или символи, които е запомнил. Реда, в който ги казва е без значение. Проверяващият играч отделя всички правилно запомнени карти настрани. Проверката приключва веднага щом играчът-агент изреди всички карти, щом не може да се сети повече карти или щом каже знак, който не е част от кода. Всяка правилно запомнена карта носи по 1 точка на агента. Резултата се записва и всички карти се връщат в двете купчини. Купчините се размесват и идва ред на следващия играч да влезе в ролята на агент. Ако всички играчи са били "агенти" по веднъж се преминава към следващия кръг.
Кръг 2: Играе се като в кръг 1, но с една разлика - не се тегли една обща карта за прекъсване. Вместо това всеки от играчите, освен "агента", тегли по една карта за прекъсване и изпълнява действието показано на неговата карта.
Кръг 3 Играе се като в кръг 2, но с една промяна - играчите не теглят карти за прекъсване, а директно избират кое от действията, които са посочени на осемте карти ще извършват. Няколко играча могат да извършат едно и също действие.
Край на играта: Играта свършва след третия кръг. Играчите сумират резултатите си от трите кръга, а играчът с най-много точки печели. Ако играят повече деца може да приключите играта след втория кръг.
Вариант на игра - код по код: Играе се като в основните правила на играта, но с една промяна - играчът-агент трябва да изрежда запомнените карти в правилен ред. За първи символ от кода се смята първата карта, която агента е разгледал.
Вариант на игра - Вариант Фекс: Вземете 4 от картите Фекс, разбъркайте ги и ги поставете на купчина с лицето надолу до останалите две купчини с карти. В този вариант запомнените карти също трябва да се изреждат в правилен ред. Освен това картите Фекс добавят допълнително условие, което трябва да се изпълни преди или по време на изреждането. Преди да започне изреждането на запомнени карти, "агентът" трябва да изтегли две карти Фекс и да си избере условието на коя от тях ще изпълни.
Карти за прекъсване:
Условия от карти Фекс:
Тестето с карти Фекс се използва само в допълнителния вариант на играта, който е описан в края на правилата. То няма да Ви трябва когато играете по основните правила.
Как се играе: Играта се развива в три кръга. Във всеки кръг всеки от играчите ще влезе в ролята на агент по веднъж. След това се преминава към следващия кръг.
Кръг 1: На играча, който е в ролята на агент се дават 12 карти с код с лицето надолу. Преди той да може да ги погледне се обръща карта за прекъсване, така че всички да могат да я виждат. След това се обръща и пясъчният часовник, който е включен в комплекта. Докато пясъчният часовник изтича, играчът-агент може да разгледа картите с код една по една и се опитва да ги запамети преди да ги остави обратно на купчина. "Агентът" може да погледне картите, които са в купчината с вече прегледани карти повторно, но без да променя редът им. Играчът-агент трябва да прецени внимателно колко карти може да запомни преди времето му да изтече. По-добре е да види по-малко от картите, отколкото да рискува да не запомни нито една от тях.
Докато времето изтича останалите играчи се опитват да разсеят "агента" като изпълняват действието показано на картата за прекъсване. Но те нямат право да докосват играчът-агент.След като пясъчният часовник, изтече времето за запомняне на кода свършва. Останалите играчи също спират да извършват действието за прекъсване.
Преминава се към проверка на кода. Играчът от ляво на агента взима дванайсете карти. Агента се опитва да назове всички букви цифри или символи, които е запомнил. Реда, в който ги казва е без значение. Проверяващият играч отделя всички правилно запомнени карти настрани. Проверката приключва веднага щом играчът-агент изреди всички карти, щом не може да се сети повече карти или щом каже знак, който не е част от кода. Всяка правилно запомнена карта носи по 1 точка на агента. Резултата се записва и всички карти се връщат в двете купчини. Купчините се размесват и идва ред на следващия играч да влезе в ролята на агент. Ако всички играчи са били "агенти" по веднъж се преминава към следващия кръг.
Кръг 2: Играе се като в кръг 1, но с една разлика - не се тегли една обща карта за прекъсване. Вместо това всеки от играчите, освен "агента", тегли по една карта за прекъсване и изпълнява действието показано на неговата карта.
Кръг 3 Играе се като в кръг 2, но с една промяна - играчите не теглят карти за прекъсване, а директно избират кое от действията, които са посочени на осемте карти ще извършват. Няколко играча могат да извършат едно и също действие.
Край на играта: Играта свършва след третия кръг. Играчите сумират резултатите си от трите кръга, а играчът с най-много точки печели. Ако играят повече деца може да приключите играта след втория кръг.
Вариант на игра - код по код: Играе се като в основните правила на играта, но с една промяна - играчът-агент трябва да изрежда запомнените карти в правилен ред. За първи символ от кода се смята първата карта, която агента е разгледал.
Вариант на игра - Вариант Фекс: Вземете 4 от картите Фекс, разбъркайте ги и ги поставете на купчина с лицето надолу до останалите две купчини с карти. В този вариант запомнените карти също трябва да се изреждат в правилен ред. Освен това картите Фекс добавят допълнително условие, което трябва да се изпълни преди или по време на изреждането. Преди да започне изреждането на запомнени карти, "агентът" трябва да изтегли две карти Фекс и да си избере условието на коя от тях ще изпълни.
Карти за прекъсване:
- Прелита самолет: Играчите тичат около масата с разперени ръце и имитират звук на самолет.
- Внимание, кучето пазач те чу: Играчите лаят силно като кучета.
- Радиото е все още включено: Играчите имитират радио водещ или пеят песни.
- Охранителят наближава: Играчите обикалят около масата и оглеждат подробно всичко.
- Наближава буря: Всички играчи почукват по масата, имитирайки гръмотевици.
- Мобилният телефон е все още включен: Останалите играчи задават въпроси на играча-агент. Играчът-агент трябва да игнорира въпросите.
- Алармата звъни: Играчите имитират звука от сирената на аларма.
- Пълно объркване от числа: Всички играчи започват да изреждат всевъзможни думи, числа и символи.
Условия от карти Фекс:
- Условие 1: Играчът-агент бяга на място 10 секунди. Останалите играчи тихо отброяват и казват стоп. След това "Агентът" започва да изрежда символите от кода.
- Условие 2: Играчът-агент трябва да изтананика мелодия преди да назове запаметените карти.
- Условие 3: Играчът-агент трябва да подскочи 5 пъти преди да назове запаметените карти. Останалите играчи отброяват.
- Условие 4: Играчът агент трябва да каже "Фекс" вместо всеки втори знак от кода.
- Условие 5: Играчът-агент трябва да назове кода отзад напред.
- Условие 6: Играчът-агент трябва да преброи от 10 до 1 преди да назове кода.
- Условие 7: Играчът-агент трябва да размени първия и последния знак от кода наум и след това да назове новия код, получил се от размяната.
- Условие 8: Играчът-агент трябва да назове първо всички букви, след това всички цифри, а накрая всички символи от кода.