Някой е изял парче торта преди вечеря? Стани детектив и открий кой изяде тортата, каква напитка е пил и в колко часа. Разреши тайната и спечели играта!
Подготовка за игра
Разделете картонените фигурки на две части, герои и мебели. В долната част на една от белите стойки залепете зеления стикер с трохите, на 5 от тях залепете стикерите с часовете, а последната стойка остава без стикер. На 5 от жълтите стойки, в долната им част се залепят стикерите с напитки, а 2 от стойките остават без стикер. На зарчето се залепят стикерите с числата, жълтият и белият стикер.
Начало на играта
От белите стойки отделете настрани тази без стикер и тази със зеления стикер с трохите. Останалите ги разбъркайте добре. Без да поглеждате долната част на стойките, вземете една и я поставете в средата на игралното табло. Това е часът, в който е изядена тортата. Сега поставете картонените фигурки с героите върху останалите бели стойки, като не поглеждате стойките отдолу, и ги поставете по местата им на игралното табло.
От жълтите стойки отделете двете без стикер, останалите ги разбъркайте добре и една от тях я поставете в центъра на игралното табло. Това е напитката, която е изпита с тортата. Разбъркайте отново останалите стойки, сложете върху тях картонените мебели и ги подредете в съответните стаи.
Всеки играч си взима лист от детективското тефтерче и молив. Прегънете листа така, че другите играчи да не могат да виждат записките ви.
Правила на играта
В играта могат да се включат 2 - 6 играча.
Играта започва първи този играч, който хвърли най-голямото число на зарчето. А последващите игри ги започва победителят от предната игра. Играчите се редуват по посока на часовниковата стрелка.
Всеки играч има право на едно хвърляне. Ако му се падне жълтото квадратче на зарчето, играчът поглежда една от жълтите стойки, без да показва на останалите играчи съдържанието ѝ. Ако се падне бялата страна на зарчето, поглежда стикера под една от белите стойки с героите. Ако се падне число, играчът мести един от героите с толкова хода, колкото показва зарчето.
Ако героят попадне на жълто поле, поглежда стикера на жълтата стойка в съответната стая, ако стъпи на бяло поле, поглежда символа на героя, с който играе. Играчът няма право да пропуска ход или да поставя фигурката върху вече заето място. Когато откриете символ с час или напитка на някоя стойка, отбележете го във вашия детективски лист - коя напитка в коя стая сте открили и кой герой, на кой час отговаря. Като откриете коя напитка и кой час липсва, отбележете това в полукръга във вашият лист. Когато откриете символа с трохите, си отбележете героя, изял тортата. Когато играчът открие виновника, трябва да каже примерно: "Мис Скарлет изяде тортата, с чаша вода в 14:00 часа." След това, поглежда стойките в централната част на игралното табло и ако е познал и трите загадки, той печели играта. Ако има дори едно разминаване, то този играч отпада, а останалите продължават, без да знаят какви са символите в централният кръг. Играта продължава, докато някой разкрие и трите загадки.
За да започнете нова игра, извадете всички картонени фигурки от стойките, разбъркайте ги, подредете ги и започнете от начало. Така всяка нова игра ще е нова загадка.