Състезавайте се в регатата и победете своите противници! Всеки участник притежава 5 карти, които му помагат да придвижи своята яхта към крайната цел. Може да имате късмет с попътен вятър, но вятърът, картите и другите играчи не винаги ще бъдат на Ваша страна... Навигирайте интелигентно!
Цел на играта:Първи да пресечете финиширащата линия със своята яхта, след като преплувате между шамандурите в посочената последователност.
Правила на играта:Поставете 2-те бели шамандури, така че да образувате стартова позиция. Размерът на състезателната площ и продължителността на играта се определя от участниците. На всеки участник се раздават по 5 карти, а другите се оставят на купчина. Избира се кой ще започне първи. Всеки участник избира яхта и я поставя пред стартовата линия. Всеки участник играе по реда на часовниковата стрелка.
Участникът, който е на ход, трябва да постави една от своите карти:- Участникът поставя избраната карта пред своята яхта насочена в същата посока
- Участникът поема яхтата си и я премества в края на една от стрелките на картата с кърмата (задната част на яхтата), насочена в същата посока със стрелката на картата
- Когато има няколко различни стрелки на картата, играчът избира една от тях и придвижва яхтата си в желаната от него посока
- След това, участникът оттегля използваната карта и я поставя в купчина на използваните карти, разположена до другата купчина
- След това изтегля от купчината нова карта, с която си допълва раздадените 5 карти
Сега е ред на следващия участник.
Бележки:- Когато играчът придвижва яхтата си, не трябва да докосва яхтата на друг участник, шамандура или някакво друго препятствие
- Участниците не може да предизвикват сблъсък или с други думи, когато един участник е на ход, не може да постави предната част на яхтата си пред предницата на друга яхта - защитната зона представлява площта, която би заела една карта, която се поставя пред яхтата. Ако играчът няма друг избор и трябва да завърши хода си в зона за маневриране на друга яхта, то тогава неговия ход завършва в началото на зоната за маневриране на другата яхта.
- Когато шамандура или яхта възпрепятстват участникът да постави своята карта на масата, играчът държи картата във въздуха в указаната посока на картата. Въпреки това, яхтата би трябвало да премине по пътя, указан на картата без да докосне шамандура или друга яхта. В този случай играчът трябва или да изтегли друга карта или да не придвижва яхтата си.
- Участниците могат, а понякога се и налага, да прескочат реда си и да не играят. В този случай участникът не играе карта за преместване на яхтата, но има следния избор:
- Да смени 1, 2 или 3 от своите карти
- Да насочи яхтата си в посоката, която желае
- И в двата случая яхтата не се придвижва напред и играчът не може да използва карта слънце.
- Когато свършат картите в първата купчина, играчът на ход разбърква купчината с използвани карти и тя става активната купчина с карти.
Специални карти:- Nice yacht handling (добро управление на яхтата) - Имате право на още един ход. Ако има желание, играчът може веднага да изтегли още една карта. Играчът може да получи единствен допълнителен ход, дори и ако втората изтеглена карта е тази същата специална карта
- Windy spell (попътен вятър) - тази карта означва двоен ход и трябва да се играе два пъти
- Flat calm (безветрие) - слънчевата карта успокоява яхтата на друг играч, като е приковава! Участник „А” първо поставя картата, която му дава право да мести своята яхта и след това поставя слънчевата карта пред играч „В” и завършва своя ход като тегли две карти от купчината. Играч „В” трябва да прескочи реда си като при последващия си ход слънчевата карта вече няма значение.
Победител:Победител е първия играч, който пресече финалната права след като е преминал целия курс на регатата правилно.