Идеята за играта “Лагуна” дошла, когато веднъж перлената огърлица на баба Леа се скъсала, а перлите се разпилели във всички посоки. Докато Ани и нейният брат Майк търсели под мебелите, баба Леа разказала интересна история за перлите - откъде идват и колко са ценни. Тогава на Майк и Ани дошла страхотна идея: да играят на гмуркачи на перли, които се хвърлят във водата въпреки страшните акули, които затрудняват работата им.
Ето правилата на тяхната игра игра: красивото килимче се слага между участниците и в “морето” се слагат всички 20 миди и китът, като произволно се избира дали той да бъде с бялата или черната си страна нагоре. Китът трябва да се разположи в центъра, за да е достъпен за всички участници. След това с помощта на дървеното чукче първият участник обръща избрана от него мида, за да види какво се крие под нея – бяла перла, черна перла или акула. Ако не успее да обърне мидата от първи път, той може да опита и с друга. Това е особено удобно, ако преди това е видял цвета на перлата под първата мида. След като обърне мидата, всички участници внимателно гледат цвета на перлата под нея – ако тя е в цвета на кита, най-бързият участник, който грабне пръв морският бозайник, прибира перлата. Гмуркайте се внимателно! Ако под мидата има акула, участникът трябва да върне в морето една от вече събраните перли. В случай, че той все още няма такива, играта продължава със следващия участник, а мидата, която показва акула, се оставя отново сред останалите.
Важно е, че преди да обърне мида, всеки участник трябва да остави кита в определена позиция – по свой избор с черната или бялата страна нагоре – и чак тогава да обърне мида. По този начин играчът, който е наблюдателен и е запомнил разположението на мидите, които не са се обърнали от първия път и са показали перлите си, има предимство и по-голям шанс да грабне пръв кита! Победител накрая е играчът, който пръв събере в лодката си четири перли.
Различни варианти на играта:
- Мидите се оставят винаги на едно и също място - тогава децата ще играят мемори, запомняйки кой мотив къде е поставен - това е лесен вариант на играта
- Мидите се оставят на различни места от първоначалните им, така че децата не могат лесно да запомнят кой цвят къде е. Този вариант на играта е по-труден, а за обръщане на мидите не се използва малкото чукче. Те се обръщат с пръсти - добра възможност за развитието на моториката на ръката.
Всички елементи на играта са направени от висококачествени и нетоксични материали, а използваните багрила са напълно безвредни.