От излизането си през 1995 г. Емоционалната интелигентност е световен бестселър, преведена е на 30 езика с над 5 милиона продадени копия. Първото ѝ издание у нас е отдавна изчерпано и се намира само при букинистите на баснословни цени. Преведена наново, Емоционалната интелигентност е вече достъпна за всички, които искат да се докоснат до едно ценно и различно гледище за човешката интелигентност. Неотменна съдба ли е коефициентът на интелигентност? Май не чак толкова, колкото си мислим. Вълнуващата и убедителна книга на Даниъл Голман твърди, че нашият възглед за интелекта е твърде тесен и пренебрегва жизнено важен ... |
|
Книгата представя основни идеи и виждания на съвременната социология. Тя отговаря на две изисквания - да покаже днешните постижения на социологическата наука и да ги адаптира, доколкото е възможно, към потребностите на начинаещите икономисти, политолози, социолози. Без да се пренебрегва интересът към класическото социологическо наследство с неговите ключови концептуални и методологични насоки, акцентът пада върху съвременния прочит на социалните явления и процеси. Книгата запознава читателите с характеристиките на социологическата перспектива и социологическото въображение, представя развитието на социалните науки и ... |
|
Английският поет и публицист Джон Милтън (1608 - 1674) публикува За образованието и Ареопагитика през 1644 г. В първото съчинение авторът разкрива своите възгледи за правилния път към получаването на знания като начин за възстановяване на разрушените останки от нашите първородители и на нашата способност да познаваме Бог правилно и оттук - да Го обичаме, да Му подражаваме, да бъдем като Него, което е възможно в най-висока степен чрез изпълване на душите с истинска добродетел; във второто съчинение, написано броени месеци по-късно, той разгръща цялостната си защита на свободното споделяне на знания, което, веднъж ... |
|
Възможно ли е децата да учат, без да ги принуждаваме? Какво носи образователният минимум - полза или вреда? Може ли училището да е част от реалния живот на общността? Може ли училището да е творчески плод от труда, волята и решенията на уникалната местна общност – учители, родители и деца? Необходими ли са специфични умения за живот в свобода? Яков Хехт дава отговори на тези и много други въпроси от позицията на основател на първото Демократично училище в Израел; днес в страната има над 25 такива училища, тяхното разпространение се ползва с подкрепата на държавата, а международната мрежа от демократични училища по ... |
|
Ех да бях богатско чедо, Буров да ми беше дедо, Дубъл екстра щях да пуша, мъката си да потуша. (хашлашка улична песен от 30-те години на ХХ в.) "Няма друг българин, за когото творческият ъндърграунд да е написал подобна проста и велика ода. Няма друг сред финансистите на Третото царство, който да е бил еднозначен синоним на лице, обгърнато с тайнство имане и разкош. Същевременно няма и друг голям български политик, който да е така непознат за обществено-политическите си заслуги, за сметка на стопанските. В някакъв смисъл България величае прекомерно банкера Буров, за сметка на изключителния политик. Когато у дома ... |
|
Станете богати без да ви нарежат кредитните карти. Превърнете лошия дълг в добър дълг. ... Една популярна личност от телевизията често казва: "Извадете кредитните си карти и ги нарежете на парчета"! Този съвет може да е разумен за хора, които не са финансово отговорни, но е неподходящ за хора, които искат да станат богати или финансово свободни. Срязването на вашите кредитни карти само по себе си няма да ви направи богати. Това, което ще ви направи богати, е финансовото образование... За съжаление, не получаваме такова образование в училище. Ако хората имаха солидно финансово образование, щяха да знаят, че има ... |
|
"Драги ученици, С този учебник стъпвате на терена на гражданското образование. За първи път от учебната 2020 - 2021 година гражданското образование се изучава като самостоятелен предмет в българските училища. То е особен интердисциплинарен предмет с прагматична цел: да ви научи да сте активни и критични граждани. Но тъй като граждани има само там, където има демократичен режим на управление, гражданското образование трябва да ви обучи и възпита в играта на демокрация. Може за някого това да звучи изтъркано, скучно, догматично, антидемократично дори! Как така някой ще те обучава в демокрация, т.е. ще ти отнема ... |
|
Книгата е продължение на Смелостта да не те харесват. ... Истинското удовлетворение е постижимо за всеки. В тази книга отново срещаме философа, който изучава древногръцката философия редом с адлерианската психология, и младежа с песимистична нагласа към живота. В Смелостта да не те харесват младият мъж разпитваше философа за истинския смисъл на твърдението, основано на идеите на Адлер, че "хората могат да се променят. Нещо повече - те могат да намерят щастието". Действието в Смелостта да бъдем щастливи се развива три години по-късно. Младежът, който е станал учител с намерението да приложи на практика ... |
|
Кратка история на информационните мрежи от каменната епоха до ерата на изкуствения интелект. ... Пред очите ни се осъществява най-значимата информационна революция в историята на човечеството. За да разберем случващото се, трябва да знаем какво е било преди. Нарекли сме нашия вид Homo sapiens, мъдър човек; но ако хората се чак толкова мъдри, защо се държат така самоунищожително? Защо сме на път да извършим екологично и технологично самоубийство? Човечеството трупа мощ, като създава големи мрежи на сътрудничество, но най-лесният начин да стане това е чрез фикции, измислици и масови заблуди. През XXI в. изкуственият ... |
|
Романът Юго е вълнуваща семейна мистерия, чиято история е преживяна и разказана с мислите и чувствата на малко момче. Юго е на пет години, когато майка му изчезва. Тя си тръгна, без да остави адрес, му каза неговият баща, искаше да стане актриса, срещна режисьор... Какво може да направи малко момче, изоставено от майка си? Той плаче, чака я, търси я, сигурен, че тя ще се върне. Баща му също е тъжен и изпада в тежка депресия. Започва да пие и се отнася лошо с Юго, като същевременно се опитва да поддържа добър имидж пред съседите. За щастие Юго има своето училище, приятеля си Мартен, въображаемото алтер его като добър ... |
|
"Историята е съвременност и сегашното се превръща в история в момента на случването си. Но всъщност какво от случващото сега ще влезе в историческия разказ на бъдещите поколения може само да се предполага. Въпрос е на избор, интерпретации, политики... Не случайно се спори дали и доколко е наука историята. И не е ли тя просто сбор от различни разкази за миналото, от които всеки може да си избере онзи, който му харесва или отговаря на образованието и възгледите му. Свидетели сме, че сегашният наш национален исторически разказ, за разлика от онзи канонично определен, в който беше обучавано моето (и не само) поколение, е ... |
|
Защо изкуството е важно и ценно? Защо днес изкуство и реалност, "добро" и "лошо" изкуство са неразличими? Епистемичната, етичната и естетическата несигурност относно качествата на съвременното изкуство са се превърнали в норма, което води до приемане за единствено релевантно количественото му оценяване като цена в рамките на пазара - тя се превръща в признание за естетическа ценност. Как чрез различни механизми, институции и фактори се формират ценностите на големи маси от хора, убеждавайки ги, че интерпретацията и образа могат да заменят същността и фактите? Загубили ли сме връзката си с реалността, ... |