Ваклуш Толев е познат като богослов и мислител с оригинален подход и теоретичен принос към религиознанието. При него то не е подчинено на религиозна или научна принадлежност, а е плод на вътрешно прозрение, живяна истина и духовно знание. Неговите лекции по история и теория на мировите религиозни учения са издадени в два тома. История на религиите том 1, съдържа обширен преглед на големите световни религии (индуизъм, юдаизъм, зороастризъм, будизъм, християнство и мохамеданство) в тяхната приложна и метафизична страна. Отделна глава от книгата е посветена и на атеизма. Освен задълбочен сравнителен анализ, авторът ... |
|
Християнска реформация. ... Мнозина днес си представят християнството преди всичко като "морална религия": религия, която се занимава главно с поведението на човека, въздържанието от определени страсти и действия, както и налагане на определени морализаторски правила за говорене. Да си християнин, според тях, е просто да си "добър и новороден." Дълбокото познание на вярата, интелектуалните ѝ основи, доктриналната чистота, се оставят на "професионалните" църковни служители, пастири и богослови. Християнството не е преди всичко "морална религия". В основата си, християнството е ... |
|
Християнска реформация. ... През последните два века евангелското християнство се е поддало на измислиците на светския хуманизъм за човека като мерило за всички познавателни категории. Тази лъжа е била преведена на богословски език като "свободна воля" на човека. Време е за връщане към истинското библейско учение. Третата книга на Жан Калвин е добро начало. Авторът отказва да бъде въвличан в логиката на хуманизма, която намира за противник на истината, и не се смущава ясно да го заяви, като издигне върховенството на Божията благодат над човешката воля. В това Калвин не е сам. Той просто следва поредицата от ... |
|
Християнска реформация. ... В тази първа книга на "Институтите" Калвин разглежда първостепенния въпрос за християнската религия - познанието за Бога Създател. Без познание за Бога не можем да имаме познание за себе си, защото човекът не е автономен и не е възникнал от само себе си, а е създаден по Божия образ. Бог е необхватен за човешкия ум, защото има радикално разпределение между Създателя и Неговото създание; хората винаги остават ограничени, докато Бог е неограничен. В Своето Слово Той е дал достатъчно откровение за Себе Си, което да даде на човека спасително познание, както и да му даде надеждно, макар и ... |
|
В настояще време "Старият и приет шотландски ритуал" е най-широко разпространената в света съвкупност от ритуали и символични практики на съвременното франкмасонство. Философската и морална същност на този ритуал е най-добре изразена и изяснена в класическия енциклопедичен труд на Албърт Пайк – "Морал и догма". Книгата е истински пътеводител в практически всички основни световни езотерични учения и общества от "Мистериите на Озирис и Изида" в Древен Египет до неотамплиерските ордени. Трудът на един от най-авторитетните масонски учени на всички времена, резултат от многогодишната му работа ... |
|
В настояще време "Старият и приет шотландски ритуал" е най-широко разпространената в света съвкупност от ритуали и символични практики на съвременното франкмасонство. Философската и морална същност на този ритуал е най-добре изразена и изяснена в класическия енциклопедичен труд на Албърт Пайк – "Морал и догма". Книгата е истински пътеводител в практически всички основни световни езотерични учения и общества от "Мистериите на Озирис и Изида" в Древен Египет до неотамплиерските ордени. Трудът на един от най-авторитетните масонски учени на всички времена, резултат от многогодишната му работа ... |
|
"Жрецът на бесите Вологез скрил светините на светилището на Дионисий от римските нашественици в пещерите на Родопите, за да запази за бъдещите поколения Правата вяра на своя народ. Първите християни по нашите земи били жестоко преследвани от римската администрация в продължение на повече от два века, но опазили Правата Христова вяра, завещана им от апостолите Андрей и Павел. Тази книга е камъче в пирамидките, трасиращи пътя на моите съвременници и бъдещите поколения към Истината за Правата вяра." Светлозар Жеков Първи том от поредицата За правата вяра. ... |
|
Със седмата си книга Димитър Кръстев продължава да попълва мозайката от принципи за качествено живеене и сътрудничество между хората. Ценното за вас от тази книга е, че ще получите чудесен инструментариум, за да извличате винаги златото на истината от тоновете плаващи пясъци информация! Накрая ще разберете и кой е реално осъществимият начин за лично вашето и всеобщото благополучие. И да се надяваме, че корабчето на хуманизма ще оцелее в потопа на глупостта! Авторът разкрива много заблуди и предразсъдъци, ревизира "истини", спуснати от авторитети и задава стотици въпроси, които стимулират разсъдъка. Ето ... |
|
Вторият том от поредицата За правата вяра разглежда историческите събития в периода IV - VI век, като всеки един от тях е белязан със своите характерни лица и събития. Четвърти век е векът на Константин I и разгрома на армията на император Валент, пети век е векът на българския княз Атила, шести век е на император Юстиниан I. През този период християнството успешно се разпространило в Европа, Мала Азия и северните африкански провинции на империята. Ересите, които непрекъснато разкъсвали неговото единство, пречели на нормалния и единен живот на църквите. Съзнателно и с много амбиция източните епископи успели да създадат ... |
|
Том 13 от "Съчинения в 15 тома" на Димитър Талев. Включва публицистика от периодите 1939 - 1944 г. и 1953 - 1968 г. "Публицистиката на Талев трябва да бъде изучавана в журналистическите факултети като демонстрация на това как журналистическото слово на документа, на факта, на злободневното събитие се превръща в метафора, в символ, в есе или памфлет; как жанрът на вестникарското: антрефиле, информация, очерк, репортаж, пътепис, скица, подгрети от една трагична история се превръщат в своя художествен антипод; как човекът от злободневието в много от тях се превръща в художествен образ. Това е особено важно ... |
|
В том 1 Калвин разглежда първостепенния въпрос за християнската религия - познанието за Бога Създател. Без познание за Бога не можем да имаме познание за себе си, защото човекът не е автономен и не е възникнал от само себе си, а е създаден по Божия образ. Бог е необхватен за човешкия ум, защото има радикално разпределение между Създателя и Неговото създание; хората винаги остават ограничени, докато Бог е неограничен. В Своето Слово Той е дал достатъчно откровение за Себе Си, което да даде на човека спасително познание, както и да му даде надеждно, макар и не изчерпателно, познание за него самия и за света около него. В ... |
|
Текстовете в настоящето издание са първата част от том XI от Събрани съчинения на К. Г. Юнг. В тях се съдържат разработки на Юнг за функцията на несъзнаваното, представена посредством серия сънища на един съвременен човек; паралели на християнството с египетската теология на фараоните, както и с вавилонски и гръцки представи; сравнение на месата с ацтекски ритуали и алхимически текстове... Понеже неврозите често са обусловени от религиозни проблеми, Юнг обосновава необходимостта от съвместна работа на психологията и теологията. "Несъмнена е истина е, че не само Буда, Мохамед, Конфуций или Заратустра са религиозни ... |