Игралното поле също е различно. То е кръгло и има специална писта. На нея се движи "McQueen" колата, която замества добре познатото зарче. Щом се избута лекичко, количката тръгва по пистата и спира на определено число. Цифричката, върху която колата "паркира" показва движението, което играчът трябва да направи. Ако автомобилът се спре върху 5, това означава играчът да се премести с 5 хода по посока на часовниковата стрелка.
Преди да започнете играта, сглобете четирите части на пистата едни за други, докато направят цяла окръжност. Поставете пистата в края на игралното поле и сложете в нея състезателна кола "McQueen". Избутайте я лекичко, за да видите колко различни цифри може да посочи - точно колкото и едно обикновено зарче. Така обаче е по-забавно, нали?!
След като изпробвате пистата, изберете някой от участниците за банкер. Неговата роля е, наред с битката си за надмощие, да раздава или събира парите, картите за собственост на парцелите и символните фигури. Той представлява банковата институция и в началото на играта раздава на всеки играч пари. Ако участниците в монополи са двама, всеки получава по 18 банкноти, ако играчите са 3ма или 4ма – всеки получава по 13 банкноти. Щом раздаде парите, банкерът поставя картите „Шанс“ на удобно място, до което всеки играч може да достигне. Тези специални карти, трябва да бъдат в купчинка с лицето надолу.
Правила на играта:
Нека всеки играч си избере количка и я постави на позиция „Go”. Редувайки се със съперниците си, всеки участник трябва да завърти "McQueen" колата и да запомни цифрата, която тя ще му посочи. Който получи най-голямо число печели възможността да започне играта за надмощие пръв. Още с този първи ход, не забравяйте да следвате целта си, да спечелите най-много пари и да станете най-богатият монополист. За да се случи този щастлив финал – купувайте парцели, отдавайте ги под наем и печелете пари от останалите участници!
*Ако "McQueen" колата спре на две полета, на вас ви се е паднало това, което се намира под предните ѝ гуми
Първият, който е на ход завърта "McQueen" количката и се мести толкова позиции напред, колкото посочва номера, на който тя спре. Ако никой не е закупил този парцел, играчът може да го купи от банката, като плати цената му. Банката ще му даде карта за собственост със същата количката, обозначена на полето, на която са посочени цените на наема. Участникът поставя картата пред себе си, точно до полето, на което току що стана собственик. Той ще получи и една автомобилна гума, която да постави на закупения парцел. Гумата и картата за собственост доказват, че имота е негов.
Ако обаче попаднете на парцел, закупен от някой друг играч му дължите наем. Стойността на наема е посочена на картата за собственост и варира, в зависимост от това колко е застроен имота. Ако върху полето има само една гума, дължите 1 паричка, но ако полето, върху което попаднахте е цял едноцветен сет и има трактор – дължите 2 парички. Лошото в случая е, че ако нямате толкова пари играта за вас приключва. Най-добре е, ако стъпите върху празен парцел и го купите или върху ваш имот – тогава не правите нищо и на никой нищо не дължите.
Ако купите два парцела от един цвят, ставате притежател на цял сет, което ви носи привилегии. Ще получавате по-висок наем за това пространство, независимо на кой от двата парцела стъпи съперника ви. Стойността е посочена на картата за собственост. Не забравяйте да обозначите тази земя с фигурка на багер, който носи в греблото си гума.
Има още няколко полета, върху които можете да попаднете. Всяко от тях има различно значение:
Играта приключва, когато някой от играчите попадне на парцел, който не може да си купи или не може да му плати наема. Той отпада пръв, а другите участници преброяват колко пари са спечелили. Играчът с най-много пари печели битката за надмощие. В случай, че има участници с равна стойност на припечелените пари, победител е този, който има повече парцела.
*Ако "McQueen" колата спре на две полета, на вас ви се е паднало това, което се намира под предните ѝ гуми
Първият, който е на ход завърта "McQueen" количката и се мести толкова позиции напред, колкото посочва номера, на който тя спре. Ако никой не е закупил този парцел, играчът може да го купи от банката, като плати цената му. Банката ще му даде карта за собственост със същата количката, обозначена на полето, на която са посочени цените на наема. Участникът поставя картата пред себе си, точно до полето, на което току що стана собственик. Той ще получи и една автомобилна гума, която да постави на закупения парцел. Гумата и картата за собственост доказват, че имота е негов.
Ако обаче попаднете на парцел, закупен от някой друг играч му дължите наем. Стойността на наема е посочена на картата за собственост и варира, в зависимост от това колко е застроен имота. Ако върху полето има само една гума, дължите 1 паричка, но ако полето, върху което попаднахте е цял едноцветен сет и има трактор – дължите 2 парички. Лошото в случая е, че ако нямате толкова пари играта за вас приключва. Най-добре е, ако стъпите върху празен парцел и го купите или върху ваш имот – тогава не правите нищо и на никой нищо не дължите.
Ако купите два парцела от един цвят, ставате притежател на цял сет, което ви носи привилегии. Ще получавате по-висок наем за това пространство, независимо на кой от двата парцела стъпи съперника ви. Стойността е посочена на картата за собственост. Не забравяйте да обозначите тази земя с фигурка на багер, който носи в греблото си гума.
Има още няколко полета, върху които можете да попаднете. Всяко от тях има различно значение:
- Ако попаднете на полето “Затвор” (Jail), изчаквате следващият си ход и плащате на банката една банкнота, за да излезете от ареста. После всичко продължава по реда си.
- Ако попаднете на полето „Завърти“ (Spin), завъртете отново колата "McQueen".
- Ако попаднете на полето „Шанс“ (обозначено с въпросителен знак), изтеглете карта от съответната купчинка и следвайте инструкциите. После я оставете най-отдолу на купчинката.
- Ако попаднете на полето “Go”, получавате 2 парички от банката.
- Ако попаднете на полето „Безплатен паркинг“ (Free parking), нищо не правите. Това е време за кратка почивка.
Играта приключва, когато някой от играчите попадне на парцел, който не може да си купи или не може да му плати наема. Той отпада пръв, а другите участници преброяват колко пари са спечелили. Играчът с най-много пари печели битката за надмощие. В случай, че има участници с равна стойност на припечелените пари, победител е този, който има повече парцела.