"Супер фермер" е забавна игра, която ще помогне на децата да упражнят уменията си да смятат и да планират. Въпреки че порасналите играчи най-вероятно вече ще са придобили изредените умения на нужното ниво, играта не е насочена само към малчуганите. Артистите от полското студио "Granna" разработват редица семейни игри, които да са забавни както за малки така и за големи. "Супер фермер" е точно такъв проект - игра, в която може да се включат членовете на цялото семейство, прекарвайки свободното си време заедно.
Цел на играта

Всеки от играчите влиза в ролята на фермер, който се стреми да завърши своето супер стадо. В началото на играта всеки фермер притежава само по един заек, но в процеса ще разшири стадото си размножавайки своите животни, а след това търгува като разменя едни животни за други. Но внимавайте из фермата дебнат и опасности - всеки фермер трябва да се пази от вълка и лисицата, които се опитват да задигнат домашните животни. Печели играта първият играч, който събере стадо, в което има поне един заек, една овца, едно прасе, една крава и един кон.
Правила на играта

Начало на играта: Всеки от играчите започва с дъска за игра, върху която ще може да подреди жетони с нарисувани върху тях животни, които ще формират бъдещото му стадо. Дъската за игра е изработена, така че играчите могат да следят лесно не само какви видове животни притежават, но и по колко бройки от всеки вид изпълват "кошарите" им.
Всеки от играчите взима от купчината с жетони с нарисувани животни по един жетон със заек. След това останалите жетони се поставят в кутията на играта, формирайки главно стадо и играта може да започне. Играчите избират кой ще започне първи и продължават да се редуват по часовниковата стрелка. По време на своя ход всеки играч ще се опита да размножи своите животни и ако иска ще може да извърши една размяна на животни. След като тези действия бъдат извършени идва ред на следващия играч.
Размножаване на животни: Това действие се извършва с помощта на два 12-стенни зара, върху страните на които са нарисувани различните видове животни. Играча, който е на ход хвърля заровете и проверява дали може да направи завършени чифтове животни като сумира резултатите от заровете и животните, които вече са в стадото му. За всеки чифт от животните, които са се паднали от заровете играча получава по едно животно от същия вид.
Примери:- Ако по време на първия ход някой хвърли заек, то той прави чифт - заека от заровете + жетона със заек, с който започва всеки играч. Затова играчът взима жетон със заек от главното стадо (жетоните, които са в кутията на играта) и го прибавя към личното си стадо.
- Ако играча вече има 3 заека и 1 овца и от заровете му се паднат заек и овца, съответно той получава 2 нови заека и 1 овца.
- Ако играча вече има 4 заека и от заровете му се паднат крава и кон той не получава нищо - в резултата от заровете няма заек, а има само една крава и един кон.
- Ако двата зара показват едно и също животно, играча получава един жетон със съответното животно понеже резултата от заровете сам по себе си образува чифт - ако се паднат 2 прасета играча получава жетон с прасе дори към момента да няма прасета в стадото си.
По този начин не могат да бъдат придобити кон или крава. Само единият зар има страна с нарисувана крава, а само другия има страна с нарисуван кон. Затова първия кон или крава за стадото трябва да се вземат с размяна. - Ако в основното стадо не са останали жетони със съответното животно играча не получава нищо. Например ако играч хвърли две прасета, но всички жетони с прасета вече са разпределени в личните стада на останалите играчи, то този играч няма да получи прасе.
Размяна на животни: При всяко хвърляне играчът, който е на ход може да направи една размяна на животни като следва съотношенията от правилата на играта. Играчът може да извърши размяната както с основното стадо, така и с някой от останалите играчи стига и двамата да са съгласни. Всеки ход може да се прави само по една размяна и дори да е между двама играчи те нямат право да се пазарят, а трябва да следват посочените съотношения.
Съотношения за размяна на животни:- 1 овца = 6 заека
- 1 кон = 2 крави
- 1 прасе = 2 овце
- 1 малко куче = 1 овца
- 1 крава = 3 прасета
- 1 голямо куче = 1 крава
Загуба на животни и употреба на фигурките с кучета: На заровете има и страни с нарисувани лисица и вълк. Ако при хвърляне се падне лисица, играчът губи всичките си жетони със зайци. Ако при хвърляне се падне вълк, играчът губи всичките си животни с изключение на коне и зайци.
Играчите могат да се пазят от лисицата и вълка с фигурките на кучета, които могат да придобият с размяна на животни. Малкото куче предпазва от лисицата, а голямото куче пази от вълка. Ако се падне лисица или вълк и играча има съответното куче, играча губи само фигурката на куче, но запазва животните в стадото си.
При загуба на жетони или фигурки те винаги се връщат в главното стадо.
Пример: При хвърляне се падат лисица и вълк, но играчът има фигурка с малко куче. В тази ситуация играчът не губи зайците си, а само фигурката на малко куче, но губи всичките си животни различни от зайци и коне защото малкото куче може да анулира единствено ефекта на лисицата.
Победа и край на играта: Печели играта първият играч, който събере стадо, в което има поне един заек, една овца, едно прасе, една крава и един кон. Останалите играчи могат да продължат играта докато съберат своите стада.