Написана, за да помогне на читателите да разберат и да развият експертни познания в областта както на преподаването, така и на ученето, "Педагогическа психология" се фокусира върху изкуството и науката, нужни, за да стане човек опитен преподавател. Известните учени Стърнбърг и Уилямс помагат на читателите да използват силните си страни, като интегрират въпросите в текста, които насърчават аналитично, творческо и практическо мислене. Тази рамка, основана на триархичната теория на Стърнбърг за човешката интелигентност, гарантира, че читателите ще мислят дълбоко за това, което учат, а не просто да преработват ... |
|
Целта на настоящия труд е да се предоставят и обобщят различни данни и изводи от изследвания на професионално-педагогическото общуване, които да са полезни на учителите и студентите, следващи в педагогически специалности. Стойко Иванов завършва специалност Психология в СУ Св. Климент Охридски през 1982 г.. През 1990 г. защитава дисертация на тема Психологически особености на професионално-педагическото общуване в часовете по физическо възпитание в Санктпетербургския държавен педагогически университет за присъждане на научно-образователната степен доктор по психология. През 2011 г. става професор по педагогическа и ... |
|
Предложените в книгата техники и упражнения ще позволят на учители, училищни психолози, педагогически съветници и други специалисти да насочат усилията си за повишаване на образователните резултати и мотивацията за учене на децата и учениците с хиперактивност и дефицит на внимание. ... |
|
Животът с тийнейджър не е лесно нещо. Като че ли само за една нощ децата, с които дотогава сте били близки, се превръщат в независими хора, непознати със свои вкусове, мисли и ценности. При това днешните тийнейджъри растат сред една по-материализирана, по-сексуализирана и повече изпълнена с насилие от всякога попкултура. Какво да правят родителите? Спечелилите си международна известност специалистки по възпитание Адел Фабер , Илейн Мазлиш , помогнали на милиони семейства със своята основополагаща книга "Как да говорим така, че детето да слуша и да го слушаме така, че да говори", са написали това своеобразно ... |
|
"Децата научават това, което преживяват на практика. Разпределете децата в класове и те ще изживеят живота си в невидима клетка, изолирани от общността; прекъсвайте децата със звънци през цялото време и те ще се научат, че няма нищо важно; принудете ги да се молят за естественото си право да ходят до тоалетна и те ще се превърнат в лъжци и подлизурковци; подигравайте им се и те ще се откажат да създават тесни връзки с хората; засрамвайте ги и те ще изнамерят хиляди начини да ви го върнат. ... Школуването се крепи на византийската тактика на наградите и заплахите, моркова и тоягата. Благоволението на властимащите, ... |
|
Настоящият монографичен труд има за цел да насочи вниманието към социалнопсихологическите конструкти, които са значими за училищното образование, разгледано като социалнопсихологическа система. Голяма част от тях са вече изследвани от гледна точка на педагогиката и педагогическата психология. Като значим принос може да бъде видян опитът за поставяне на тези процеси и явления в ясен социален контекст. По този начин се прави опит за анализ на връзките между тях. Чрез теоретичен анализ и синтез се установява взаимната зависимост между отделните процеси. Текстът е предназначен за практикуващи педагогически специалисти ( ... |
|
Кой сте вие? Как описвате себе си? Кое ви пречи да живеете щастливо и пълноценно? ... Тази книга е посветена на щастието. По-точно на начините, по които можем да го изживеем.Тук няма да намерите сложни философски размисли, посветени на този извечен човешки проблем. Душевното здраве (ако приемем, че то е другото име на щастието) е естествено състояние на човека и средствата за неговото постигане са достъпни за всекиго - казва авторът. Според него печелившата житейска комбинация е упорита работа, здрав разум, хумор и увереност в собствените сили. Не става дума за сурови формули, усвояване на трудни психологически ... |
|
След като в продължение на четири десетилетия е учител по самоусъвършенстване, Уейн Дайър размишлява върху ключовите преживявания, променили живота му. "Сега ми е ясно" е поглед към един изумителен учител, но също така ни дава и ключ към личната ни пътека към просветлението. Чрез собствения си живот Уейн ни показва как да разпознаем Божията ръка, направлявала личните ни пътешествия, помагайки ни да осъществим мисията, която сме дошли да реализираме на Земята. В тези мемоари Уейн задушевно разказва за някои от най-важните си преживявания - от детството, прекарано в сиропиталища, през годините в американската ... |
|
Съставител: Людмил Георгиев . ... Тази книга е продължение на "Творческите предизвикателства на Критическата психология" от 2017 г., с която бе обявено раждането на Българската школа на Критическата психология. Вторият том е посветен на 60-годишнината на основателя на школата проф. Людмил Георгиев и в него е разширен както нейният състав, така и географията ѝ. Проф. д.пс.н. Людмил Георгиев е преподавател в СУ "Св. Климент Охридски", ръководител на катедра "Социална, организационна, клинична и педагогическа психология", на магистърска програма "Социална и криминална психология& ... |
|
365 медитации за изключителен живот. ... Тази книга може да се използва по много начини. Ако я четете поред, тя може да в всекидневна среща с един от множеството гласове на Уейн. Предложението за всеки ден може да е или да не е в съзвучие с това, което вашият ден ще ви донесе, но то определено ще ви стимулира. Може да прецените, че цитатът ви носи откровение, или пък ще сте склонни да поспорите с изказаната мисъл. Можете също да потърсите напътствие на определени дати, които са значими за вас, като например рождени дни, сватбени дни, възпоменателни дни за ваши близки или пък дни, когато нещо важно се е случило. Или пък ... |
|
На страниците на тази книга д-р Уейн Дайър показва как да промените саморазрушителните мисловни модели, които ви пречат да живеете на най-висшите нива на успех, щастие и здраве. Дори да знаете какво да мислите, промяната на мисловни навици, които са били с вас още от детството, може да се окаже трудна задача. Ако се променя, това ще доведе до семейна драма... Твърде стар съм или твърде млад съм... Твърде зает съм и уморен... Не мога да си позволя нещата, които истински желая... Ще ми бъде много трудно да направя нещо по различен начин... Винаги съм си бил такъв... Тези обяснения може да изглеждат верни, но всъщност са ... |
|
Михаил Делев е роден в София. Средното си образование получава в Образцовия механотехникум "Сталин" в София. Дипломира се в Софийския университет "Св. Климент Охридски" с първа специалност "Славянски филологии" и с втора специалност "Педагогическа психология". В журналистиката навлиза през 1972 г. като сътрудник на спортната редакция на вестник "Труд", а от началото на 1973 е с постоянен договор във вестник "Народна армия". Работи като редактор в "Народна младеж" и "Свободен народ", като завеждащ отдел във "Вечерни новини", като ... |